1 Mayıs tatilinde tüketim sektörünün satış gelirleri yüzde 15.2 arttı
Çin’de 1-5 Mayıs tarihleri arasında kutlanan 1 Mayıs İşçi Bayramı dolayısıyla beş günlük resmi tatil boyunca tüketim sektörünün gelirlerinde önemli bir artış yaşandı.

Çin’de 1-5 Mayıs tarihleri arasında kutlanan 1 Mayıs İşçi Bayramı dolayısıyla beş günlük resmi tatil boyunca tüketim sektörünün gelirlerinde önemli bir artış yaşandı.
Çin’de 1-5 Mayıs tarihleri arasında kutlanan 1 Mayıs İşçi Bayramı dolayısıyla beş günlük resmi tatil boyunca tüketim sektörünün gelirlerinde önemli bir artış yaşandı. Ülke genelinde satış gelirleri, geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 15,2 oranında artarak rekor seviyeye ulaştı.
Çin Ulusal Vergi İdaresi tarafından yayımlanan verilere göre, "eskisini getir, yenisini götür" kampanyasının sürmesiyle birlikte beyaz eşyalar ile görsel-işitsel ekipmanların satış gelirleri yüzde 167,5 oranında yükseldi. Ayrıca, akıllı telefon gibi elektronik ürünlerin sübvansiyon kapsamına alınması, telekomünikasyon cihazlarının satışlarında yüzde 118’lik bir artışa yol açtı.
Tatil döneminde çevrim içi perakende satışlar yüzde 34,7, fiziksel mağazalardaki satışlar ise yüzde 34,5 oranında yükseldi. Turizm odaklı tüketim harcamaları da dikkat çekti. Turistik bölgelerdeki satış gelirleri yüzde 42,7, eğlence tesislerinde ise yüzde 65,6 oranında artış gösterdi.
Çin Halk Bankası’nın verilerine göre, tatil süresince China UnionPay ve diğer dijital ödeme platformları aracılığıyla toplam 7,64 trilyon yuan tutarında ödeme işlemleri gerçekleştirildi.
Ayrıca, yurt dışından Çin’e gelen yabancı ziyaretçilerin yaptığı dijital ödeme işlemlerinde kayda değer artış yaşandı. Bu işlemlerin sayısı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 244,86, işlem hacmi ise yüzde 128,04 oranında arttı.
Hibya Haber Ajansı© Copyright 2025 eu7. Tüm Hakları Saklıdır. Web sitemiz Hibya Haber Ajansı Abonesidir.